Yacht Expert
Yacht Expert
 
RO   EN
 
 
 
Ce ati alege:
Cumpararea unei barci de 100.000 euro si navigarea in apele romanesti
Petrecerea vacantelor in sistem chartering
 
Facebook
 
       





 


O pasiune pentru patru anotimpuri - ep. 1


Kayaking este un sport care, în ciuda aparențelor se poate practica indiferent de condițiile meteo, cu un minim de echipament suplimentar, dar care poate oferi experiențe spectaculoase.


Când te gândești la kayak, care este prima imagine care îți vine în minte?

O plimbare pe Snagov sau în Deltă, sau pe mare într-o zi frumoasă de vară. Poate și într-o zi călduroasă de primavară sau toamnă.

Câți dintre voi se pot vedea într-un kayak padelând pe ceață, la zero grade, iarna? Sau chiar mai mult: între ghețari sau sloiuri de gheață?

Chiar dacă pare bizar sau un extrem dus la limită nu este nimic ieșit din comun în țările unde kayakul este un sport național.

De fapt kayakul a fost inventat în zonele Arctice ale continentului American de popoarele Inuit și Alut ca mijloc de deplasare, transport și mai ales pentru vânătoare și pescuit de-a lungul coastelor Groënlandei în Alaska și Canada.


Acestea erau făcute din șipci de lemn acoperite cu piele de focă.

În 1905, un student German împrumută un kayak Inuit și-l aduce pe continentul European. Folosindu-l ca model Hans Klepper construiește primul kayak pe un schelet de lemn acoperit cu prelate impermeabile.

1931 consemnează prima coborâre pe un râu de munte: cea a vienezului Adolf Anderle pe râul Salzach.

Primele cluburi de kayak au fost înregistrate în 1936 în Franta și Germania, în același an la Jocurile Olimpice de la Berlin kayakul devenind sport olimpic.

În sportul de performanță se obișnuiește ca în perioadele reci ale anului echipele de kayak și canoe să se pregatească în bacul de iarnă sau să "migreze către ape calde".

Pasionații de kayak touring fie caută destinații exotice fie continuă să practice acolo unde apele nu ingheață, eventual pe mare sau ocean.

Cum ne alegem barca

Importante sunt forma și materialul. Forma, pentru a ne asigura stabilitate și echilibru iar în cazul în care se stârnește vântul kayakul să "se poata așeza pe valuri". Ca și recomandare pentru mare și ocean lungimea trebuie să fie de minim 4,50 m, pentru lacuri de minim 3 m iar pentru râuri cât mai scurte pentru o bună manevrabilitate.


Iar materialul, pentru a fi siguri că nu avem vreo surpriză și barca se fisurează sau se sparge datorită temperaturilor scăzute sau a ghieții trebuie să fie unul special. Materialele cele mai fiabile sunt HTP (high termoplast), PEHD (polietilena de densitate ridicată), fibră de sticlă, materiale compozite FGK (fibră de sticlă și Kevlar) sau lemn. Consultarea catalogului producătorului este esențială pentru evaluarea temperaturii minime de rezistanță înainte de prima ieșire pe apa. Evident, nu vreți să aveți surprize într-un fiord din nordul Norvegiei!

Cum ne echipăm

Cât mai bine, pentru a menține temperatura corpului, a evita crampele musculare sau hipotermia și totuși nu foarte gros pentru a putea padela lejer.

Echipamentul de neopren și fâșurile impermeabile cu fixare pe membre sunt recomandate.

Esențial ca echipament de bază, pentru siguranță, este vesta de salvare care nu are voie să lipsească.

Alte recomandări pentru o excursie reușită sunt ochelarii de soare, padela de rezervă (demontabilă), un telefon sau stație de emisie-recepție, toate într-o protecție impermeabilă și, destul de important, apă ăptabilă.

O ultimă recomandare: de câte ori vă aventurați în mijlocul naturii, departe de civilizație este mult mai sigur să vă însoțească și un partener de padelat.







 
HOMEREVISTAGALERIE FOTO
Copyright © 2017 AutoExpert Consult
Revista AutoExpert - Partenerul tau auto